02 juni 2009

Lite bilder från min fotokurs med Lindit ...

Det här kallas ''Zoom in''.
Lyckades bara si så där. Det är nog träning som gäller!!!
S-läget på kameran...
S-värdet är inställt på 20 och brännvidden är 55 mm.
Jag fokuserar på skylten och samtidigt som jag trycker på avtryckarknappen
zoomar jag in med objektivet.



Här tränar jag på S-knappen igen...
Det är ''Panning'' som gäller.
S-värdet är inställt på 20 och jag följer bilen med kameran samtidigt som jag trycker på avtryckarknappen. Bilen som är i rörelse blir då skarp och bakgrunden blir suddig.



Här tränar jag mig på A-knappen på Kameran.
F-värdet är 8.
Jag har fokuserat på den vackra Syrenen som då blir skarp och bakgrunden blir suddig.



Tack för allt ditt tålamod Lindit.
Du är en Ängel!!!
Jag har verkligen lärt mig mycket på dom här dagarna.
Nu är det väl bara till att ut i naturen och praktisera all kunskap!!! He,he ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...